مصاحبه آرشیو خبر ها
ایثاری که در بازیکنان یوونتوس می بینیم در فوتبال امروز کم نظیر است ، آفرین یووه!

ایثاری که در بازیکنان یوونتوس می بینیم در فوتبال امروز کم نظیر است ، آفرین یووه!

آلسیو تاکیناردی ، هافبک سابق یوونتوس این روزها در اولین تجربه های مربی گری اش در سری دی مشغول است، آلسیو همیشه نظرات نغز و دقیقی در مورد وضعیت تیم می دهد و معمولا پیش بینی هایش درست از آب در می آید، کسی که در ابتدای فصل تمام قد از آلگری و خریدهای یوونتوس ― که در آن مقطع خوب نبودند ― دفاع کرد. تاکی با میکروفون اسپورت ایتالیا به گفت و گو در مورد تیم یوونتوس پرداخت:

 

آیا یوونتوس پرمهره ترین و رقابتی ترین تیم ایتالیاست؟ چون می بینیم که بازیکنی مثل زازا هم می تواند برایشان تعیین کننده باشد.

 

بله کاملا موافقم، بعد از اینکه چند بازیکن در در تابستان خداحافظی کردند، باشگاه مبلغ دیوانه واری را صرف کرد، تازه هنوز جز دیبالا خیلی هم خرید گران قیمت نکردند و این بازیکنان جدید بسیر مهم بوده اند، ابتدای فصل نگران کننده بود، اما از وقتی که این بازیکنان جدید جا افتاده اند و همدیگر را خوب شناخته اند، یوونتوس تبدیل به یک ماشین جنگی شده است، با سرعت بالا بازی می کنند، پویا هستند و البته بازیکنان مهمی هم در تیمشان دارند، بازیکنان بسار خوب، کوادرادو بازیکن فوق العاده ای است که کونته 2 سال پیش او را می خواست، به خاطر او نخریدن او بود که با باشگاه به مشکل خورد، این بازیکنی است که باعث می شود یووه غیرقابل پیشبینی باشد. بنابراین یوونتوس یک تیم کامل است و تا آخر پیش خواهد رفت، اگرچه هنوز هیچ چیز تمام نشده و خیلی راه مانده، ناپولی روی یک حادثه باخت و فوتبال ورزشی است که گاهی نتایج را یک حادثه تعیین می کند، یووه تیمی سرسخت و مستحکم است و به شکل غیر منتظره ای سریعا به صدر جدول رسیده و همه هم می دانستند که آنها برمی گردند، اما نه دیگر اینطوری! ولی ناپولی هم تا آخرش تسلیم نمی شود.

 

یووه چند هفته است که دوباره عطشش را پیدا کرده، آیا شباهتی بین این یووه و یووه ای که در آن بازی می کردید می بیند؟

 

یک سری شباهت وجود دارد به خصوص امسال، اما این عطش به آن زمانی که تیم خوب نبود مربوط است، چون وقتی در لیگ قهرمانان 1‐0 و 2‐0 می بردند و باز به سری آ برمی گشتند، حس می کردند از بقیه ی تیم ها بهترند. و این باعث می شود انگیزه ی همیشگی را نداشته باشید، اما یووه توانست خودش را در مسیر قرار بدهد و از این بابت باید به آنها تبریگ گفت چون اصلا کار آسانی نیست. بعد از باخت به ساسولو بوفون به بازیکن های جوان هشدار داد واین تلنگری بود که جو تیم را دوباره یووه ای کرد. اما اینطور نیست که شما با بشکن زدن بتوانید بازی ها را ببرید، آسان نیست که 15 بازی پیاپی را ببرید، این تیم قدرتمند است، روح دارد. وقتی یک بار اسکودتو می بردیم، بردن اسکودتو بعدی آسان نبود. این تیم خارق العاده است، اما باید بگم روند بقیه ی تیم ها هم بهشان کمک کرد، به جز ناپولی… اینتر در ژانویه اول بود، اما الان سقوط کرده است و بقیه هم کند پیش رفته اند، اما یووه فصل دیوانه واری را پشت سر می گذارد، آفرین به آنها.

 

نقش آلگری را چطور ارزیابی می کنید؟

 

الگری نقش مهمی داشت. به یاد دارم که سال گذشته به تورین رفتم تا گاهی تمرینات را از نزدیک ببینم. آلگری با احتیاط وارد تورین شد، هرگز صدایش را بالا نمی برداو حتی از بازیکنان می پرسید که دوست دارند که با چه روشی بازی کنند، او خودش را با باشگاه تطبیق داد، با محیطی که در اولین روز تمرین با او برخورد بدی کردند. امروز آلگری مجری اصلی این اوجگیری یووه است، چون اگر پوگبا خوب بازی نکند، او را کنار می گذارد، اگر موراتا خوب تلاش نکند او را تعویض می کند، اگر زازا بد باشد بیرونش می گذارد و …. حالا او قدرت اصلی این تیم است و البته مربی بسیار خوبی هم هست چون بازی خوانی خوبی دارد، به خوبی خودش را متناسب با حریف تطبیق می دهد، او برابر ناپولی بارها تیم را دفاعی کرد، گاهی با 9 بازیکن دفاع کرد، با فروتنی کامل. اصلا هم اتفاقی نیست که یووه دوباره همه را در می نوردد، چون گاهی که حس می کند بازیکن ها شل گرفته اند، عصبانی می شود و فریاد می کشد.

 

آیا بهترین خصوصیت تیم الگری خط دفاعش است؟

 

خط دفاع دارد کار خارق العاده ای می کند، من دوست دارم کمی بیشتر روگانی را ببینم، کسی که فصل قبل از بهترین بازیکنان جوان بود و حتی دیدید مقابل ناپولی هم خوب بازی کرد، اما برای دفاع تمام بازیکنان خوب کار می کنند. امروز در فوتبال ایثاری که بین بازیکنان یووه هست در کمتر تیمی می بیند و این در ژن آنهاست. مربی این چیزها را برایشان روشن کرده است، در درجه ی اول موراتا، که اگر حریف را پرس نکند از بازی خارج می شود، این کار خوب آلگری است، مدافعان با استعدادی هم دارد و البته نقش محوری که بوفون ایفا می کند، کسی که در لحظات سخت در رختکن تعیین کننده است، حمله ی بوفون به بازیکنان جوان بعد از باختشان به ساسولو خیلی سنگین بود، اما نقش مهمی در درخشش آنها در ادامه ی فصل داشت. بوفون خط دفاع مستحکم و قدرتمندی روبرویش دارد، با کمک فوق العاده ی هافبک ها و همچنین مهاجمان.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: